22 grudzień 2023

Klienci UMK ocenili obsługę w urzędzie

zdjęcie: Klienci UMK ocenili obsługę w urzędzie / fot. UM Kraków / Fot. Bogusław Świerzowski / www.krakow.pl
fot. UM Kraków / Fot. Bogusław Świerzowski / www.krakow.pl
Urząd Miasta Krakowa po raz siedemnasty przeprowadził Badanie satysfakcji klienta. Badanie zostało zrealizowane w październiku i listopadzie 2023 roku. Łącznie wzięło w nim udział 650 respondentów załatwiających sprawy w urzędzie.
REKLAMA

W tej edycji badania pracę Urzędu Miasta Krakowa mieszkańcy ocenili na 4,53 (w skali ocen od 1 do 5) – jest to najwyższy wynik od początku pomiarów realizowanych w UMK przez firmę LBS od roku 2010. Oznacza to, że klienci deklarują wysoki poziom satysfakcji z jakości obsługi, a Urząd Miasta Krakowa sprostał wyzwaniom, związanym z organizacją obsługi klienta.

Badanie koncentrowało się na poznaniu opinii klientów na temat jakości obsługi UMK, oceny jakości obsługi w poszczególnych komórkach organizacyjnych, analizy preferencji użytkowników strony internetowej i jej oceny.

Wywiady zostały przeprowadzone w 14 wydziałach Urzędu Miasta Krakowa i 24 punktach.

Wśród mocnych stron obsługi klienta UMK najczęściej wymieniano cechy interpersonalne, a także profesjonalizm pracowników urzędu, szybkość obsługi (podczas jednej wizyty), uczynność i pomocność, sposób udzielania informacji, brak kolejek i krótki czas oczekiwania na obsługę, system „numerkowy”, terminowość, zaangażowanie pracowników, a także możliwość umawiania wizyt w UMK na konkretną godzinę, dobrą organizację i komunikatywność pracowników. Z kolei obszarem, który wymaga wdrożenia zmian, jest brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych przy wydziałach UMK.

Okres oczekiwania na załatwienie sprawy oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością to także obszary wymagające usprawnienia, chociaż w przypadku tych kategorii średnia przekracza umiarkowanie pozytywną kategorię oceny („4”).

W tegorocznym badaniu, podobnie jak w roku poprzednim odnotowano wzrost korzystania z elektronicznych kanałów obsługi UMK. Wysokie oceny zebrała usługa powiadomień przesyłanych przez sms. 77 proc. ankietowanych klientów UMK pozytywnie ocenia możliwość załatwienia spraw przez internet.

Ze stron www.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl korzysta 55 proc. klientów urzędu, co jest wynikiem zbliżonym do poprzedniego pomiaru.

 
Źródło: UM Kraków / Joanna Dubiel
PRZECZYTAJ JESZCZE
pogoda Kraków
10°C
wschód słońca: 04:50
zachód słońca: 20:22
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Krakowie

kiedy
2024-05-17 11:00
miejsce
Muzeum Banksy, Kraków, Ul. Berka...
wstęp biletowany
kiedy
2024-05-17 18:00
miejsce
Korty tenisowe, Kraków, ul....
wstęp biletowany
kiedy
2024-05-17 19:00
miejsce
Teatr Cabaret, Kraków, Krakowska 5
wstęp biletowany
kiedy
2024-05-17 19:00
miejsce
Piwnica pod Baranami, Kraków,...
wstęp biletowany