12 czerwca pociągi wrócą na całą modernizowaną trasę Tarnów - Leluchów
Jak poinformowała w piątek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, roboty prowadzone są na liniach nr 96 i 105.
Obecnie w trakcie robót wymagane są zmiany w ruchu kolejowym, funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. Po zakończeniu prac, od 12 czerwca wznowione zostaną połączenia kolejowe na całej trasie Tarnów – Leluchów - zapowiedziała Szalacha.
Na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów zwanej popularnie „kryniczanką” prace obejmują tory, obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe i sieć trakcyjną.
Jak zaznaczyła przedstawicielka PLK "celem jest podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego, który wiedzie przez malownicze tereny do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południe Polski".
Do tej pory zmodernizowano perony na linii nr 96 w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. Według zapowiedzi PLK w połowie czerwca br. dołączą do nich odnowione perony na kolejnych stacjach i przystankach, na których teraz trwają prace: Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój (na linii nr 105).
Prace obejmujące łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 kosztują 73 mln zł. Prowadzone są w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
Na odcinku pomiędzy Starym Sączem i granicą państwa trwa również remont torów, sieci trakcyjnej oraz 23 przejazdów kolejowo-drogowych i 60 obiektów inżynieryjnych. Na ukończeniu są roboty na moście nad rzeką Poprad w Muszynie obejmujące nawierzchnię torową oraz konstrukcję stalową i betonową.
Wartość tych prac to blisko 118 mln zł, są one finansowane ze środków własnych spółki oraz Krajowego Programu Kolejowego.
Zgodnie z zapowiedziami PLK po zakończeniu wszystkich prac w czwartym kwartale br. na wielu fragmentach linii Tarnów - Leluchów prędkość pociągów wzrośnie do nawet 120 km/h.(PAP)
rgr/ malk/
