Droga ekspresowa S7 odcinek Kraków – Myślenice
11 stycznia nastąpiło otwarcie ofert, aktualnie trwa proces ich oceny. O udzielenie zamówienia ubiega się 6 wykonawców.
Zgodnie z informacjami publikowanymi przez GDDKiA, kwota, jaką GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 26 568 000,00 zł. Spośród złożonych ofert tylko jedna mieści się w założonej kwocie.
Szczegółowe informacje dostępne są w portalach GDDKiA:
- https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/wiemy-kto-chce-zaprojektowac-brakujacy-odcinek-s7
- https://gddkia.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/417743/opracowanie-dokumentacji-projektowej-stes-wraz-z-uzyskaniem-decyzji-dsu-dla-zadania-pn-budowa-drogi-ekspresowej-s7-na-odcinku-krakow-myslenice-1
Przypomnijmy, że pierwsze postępowanie przetargowe zostało unieważnione w październiku 2023 roku z uwagi na rezygnację z podpisania umowy przez wyłonionego przez GDDKiA wykonawcę, tj. firmę Transprojekt Gdańsk.
Należy podkreślić, że Prezydent Miasta Krakowa niezmiennie prezentuje stanowisko, które uprzednio wyraził w szeregu wystąpień publicznych i pisemnych Jerzego Muzyka, II Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa, pełniącego jednocześnie funkcję przewodniczącego Zespołu zadaniowego ds. opracowania propozycji przebiegu na terenie Gminy Miejskiej Kraków korytarza dla drogi ekspresowej S7 odcinek Kraków – Myślenice. Prezydent nieustannie podkreśla bowiem brak akceptacji społecznej oraz instytucjonalnej, a tym samym brak celowości rozważania przebiegu nowoprojektowanej trasy S7 według wariantów od 1 do 5, przedstawionych rzez GDDKiA 27 stycznia 2022 r., biegnących po terenie południowych dzielnic Krakowa (tj. Dzielnicy Swoszowice i Bieżanów – Prokocim).
Stanowisko to w żadnym stopniu nie uległo zmianie i pozostaje aktualne.