Kraków/ Zmieniona organizacja ruchu w związku z budową odcinka S7
"Zmieniona organizacja na al. Solidarności będzie obowiązywać od czwartku od godz. 8. Na jezdni prowadzącej w kierunku huty ArcelorMittal zostanie zamknięty chodnik i prawy pas ruchu na odcinku o długości ok. 50 m. Zamknięty odcinek znajduje się ok. 100 m przed skrzyżowaniem z ul. Ujastek Mogilski" - przekazał w środę Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ruch samochodów będzie odbywał się lewym pasem przy ograniczeniu prędkości do 40 km/h. Ruch pieszych będzie możliwy po drugiej stronie jezdni. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać przez ok. 10 dni.
Pół godziny później zostanie zmieniona organizacja ruchu na ul. Łowińskiego w Krakowie. W okolicach skrzyżowania z ul. Wąwozową zostanie na odcinku ok. 50 m częściowo zajęty pas ruchu prowadzący w kierunku ul. Ujastek. Ruch samochodów będzie utrzymany w obu kierunkach z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Ruch pieszych będzie odbywać się po północnej stronie ulicy (od strony Wzgórz Krzesławickich). Taka organizacja ruchu potrwa przez ok. cztery tygodnie.
Wprowadzane zmiany organizacji ruchu – wskazała GDDKiA – są konieczne do przeprowadzenia prac związanych z budową przyszłej drogi ekspresowej S7 Kraków – Widoma.
Za dokończenie budowy odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do granic Krakowa odpowiada konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź, wybrane na wiosnę 2021 r. przez GDDKiA na miejsce poprzedniego wykonawcy. Umowa z nim została wypowiedziana, ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie. Wartość zadania to blisko 1,546 mld zł.
Zadanie dotyczy odcinka S7 od węzła Widoma (bez węzła - powstaje on w ramach budowy odcinka Szczepanowice – Widoma) do włączenia do węzła Kraków Nowa Huta o długości 18,3 km. Inwestycja przebiega po mocno zurbanizowanych terenach Krakowa, w związku z czym jest kosztowna i skomplikowana pod względem technicznym. Na trasie powstaną m.in. cztery węzły drogowe, w tym jeden tzw. zintegrowany, a także wiele innych obiektów inżynieryjnych. Zgodnie z harmonogramem budowa ma się zakończyć w 2024 roku.(PAP)
autor: Rafał Grzyb
rgr/ ok/