PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii między Krakowem i Tunelem
Andrzej Lipski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie poinformował w piątek, że w ramach przygotowywanej inwestycji wymienione zostaną fragmenty torów i rozjazdy. Poprawione zostaną też parametry nawierzchni kolejowej. Modernizację przejdzie też sześć przejazdów kolejowo-drogowych oraz elementy sieci trakcyjnej. Dzięki temu pociągi pasażerskie i towarowe pojadą po tej trasie z prędkością do 120 km/h.
Przedstawiciel PLK zapowiedział, że w ramach inwestycji infrastruktura dla podróżnych zostanie dostosowana do rosnących potrzeb związanych z obsługą połączeń aglomeracyjnych. Powstanie nowy peron na stacji Miechów, a na przystanku w Smrokowie i stacji w krakowskich Batowicach istniejące perony zostaną zmodernizowane i podwyższone. Pod uwagę brana jest również budowa kolejnego peronu na przystanku w Zastowie, wraz z wydłużeniem kładki nad torami – to zadanie będzie mogło być realizowane w ramach tzw. opcji.
"Prace przy linii kolejowej nr 8 pozwolą nam poprawić bezpieczeństwo i niezawodność codziennych podróży. Zwiększymy przepustowość tego odcinka i przygotujemy go na przewidywany rozwój kolei aglomeracyjnej" - zaznaczył Lipski.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Z tego samego unijnego programu – przypomniał dyrektor – od zeszłego roku na linii kolejowej nr 8 prowadzone są prace związane z unowocześnieniem systemu sterowania ruchem pociągów.
Zadanie polega na instalacji nowych urządzeń wraz z wymianą kabli i światłowodów. Pozwoli to zdalnie zarządzać ruchem ze stacji Kraków Batowice na stacjach Miechów, Słomniki, Niedźwiedź i Zastów. (PAP)
rgr/ mick/
