Ruszają przygotowania do budowy nowej linii tramwajowej na Kliny
Jak poinformowało w piątek biuro prasowe Urzędu Miasta Krakowa, wybrany w postępowaniu wykonawca będzie miał za zadanie opracować co najmniej sześć wariantów przebiegu planowanej linii tramwajowej, która będzie przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej do osiedla Kliny. Termin składania ofert mija 23 kwietnia br.
Wśród zakładanych wariantów znalazły się: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klinów; linia tramwajowa pobiegnie wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym; linia tramwajowa pobiegnie od przystanku tramwajowego „Borek Fałęcki I” wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru Klinów oraz linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego „Borek Fałęcki I” wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klinów.
Przewidziano także wariant autorski o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę oraz alternatywny, zakładający obsługę obszaru Klinów innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego: autobusem lub koleją.
Zgodnie z założeniami postępowania wykonawca przeanalizuje rozwiązania wariantowe biorąc pod uwagę: prognozy ruchu, uwarunkowania geologiczne i hydrogeologiczne, istniejącą infrastrukturę techniczną, uwarunkowania prawne i własnościowe gruntów, oddziaływanie inwestycji na środowisko, koszty inwestycyjne i eksploatacyjne, korzyści społeczne i gospodarcze oraz wskaźniki efektywności ekonomicznej.
Wskaże również wariant preferowany w oparciu o zaakceptowaną przez miasto Kraków metodę i kryteria oceny, biorąc pod uwagę przeprowadzone analizy.
Dokumentacja zostanie przedyskutowana z mieszkańcami podczas spotkania konsultacyjnego, a przygotowane studium wykonalności będzie podstawą do podejmowania przez władze miasta dalszych działań w zakresie rozwoju układu komunikacyjnego w rejonie Klinów.(PAP)
rgr/ pad/