MPK ogłosiło przetarg na wymianę baterii w siedmioletnich elektrobusach
Podmiot, który zdobędzie zamówienie będzie miał za zadanie wprowadzić rozwiązania technologiczne pozwalające na osiągnięcie wyższych parametrów użytkowych baterii tj. zdolności magazynowania energii elektrycznej co najmniej 210 kWh dla autobusu Solaris U12E i co najmniej 280 kWh dla autobusu Solaris U18E. Oprócz tego wykonawca będzie musiał przeprowadzić m.in. montaż dodatkowej niezbędnej instalacji elektrycznej niskiego i wysokiego napięcia oraz aktualizację oprogramowania zarządzania procesem ładowania. Musi to oczywiście uwzględniać dwa rodzaje ładowania baterii – przez wtyczkę i pantograf (zarówno ładowanie wolne jak i szybkie).
Retrofit baterii został zaplanowany na najbliższe cztery lata, a wykonawca będzie miał maksymalnie 6 tygodni na prace przy jednym autobusie (poza pierwszym autobusem, na który przewidziano 12 tygodni). Gwarancja na wykonane prace wyniesie 3 lata. Otwarcie ofert zaplanowano na 26 lutego.
Warto podkreślić, że to kolejne już działanie MPK SA w Krakowie, którego celem jest zwiększenie efektywności autobusów elektrycznych. Przypomnijmy, że MPK cały czas planuje również budowę nowych stacji do szybkiego ładowania autobusów elektrycznych, które będą zlokalizowane w różnych punktach miasta.