REKLAMA
W minionym roku zrealizowano zadania m. in. z zakresu:
- zaświadczeń o liczbie osób zameldowanych w lokalu lub ich braku, celem przedłożenia w Kancelarii Notarialnej do sprzedaży nieruchomości
- potwierdzenia numeru PESEL osoby zmarłej, celem sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia
- wydawania właścicielom nieruchomości wykazów osób zameldowanych w poszczególnych lokalach
- potwierdzania zameldowania na wielojęzycznych formularzach
- wydawania zaświadczeń potwierdzających pełne lub częściowe dane dotyczące wnioskodawcy
- udostępniania danych podmiotom publicznym oraz podmiotom prywatnym po dokonaniu szczegółowej weryfikacji interesu prawnego
- udostępniania danych na podstawie interesu faktycznego, za zgodą osoby, której dane dotyczą.
Lista realizowanych spraw jest zdecydowanie większa, jednak powyższe są najbardziej popularnymi wnioskami składanymi do Referatu Udostępniania Danych i Informacji Adresowej. Nie sposób wymienić wszystkich czynności, ponieważ każdy wniosek rozpatrywany jest indywidualnie i z ogromną starannością.
Ważne!
- termin wydania zaświadczenia – bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 7 dni
- termin udostępniania danych – do 30 dni.
Ciekawostki:
- łączna liczba zrealizowanych spraw w 2023 roku to 20 709
- liczba spraw złożonych elektronicznie – 6906, czyli około 34%
- liczba wydanych zaświadczeń do sprzedaży nieruchomości – 8691
- liczba wydanych dokumentów, celem sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia – 488
- liczba wniosków złożonych przez podmioty prywatne – około 64%
- liczba wniosków złożonych przez podmioty publiczne – około 36%.
Dla przypomnienia:
- adres siedziby referatu: aleja Powstania Warszawskiego 10, VII piętro, pokoje 704 i 705
- kierownik Referatu – VII piętro, pokój 711
- godziny pracy referatu: od poniedziałku do piątku, od 7.40 do 15.30
- informacje z zakresu działania referatu udzielane są telefonicznie za pośrednictwem Krakowskiego Centrum Kontaktu, tel. 12 616 55 55.
Źródło: UM Kraków /
PRZECZYTAJ JESZCZE